måndag 14 december 2009

Uh, jag kommer aldrig att anpassa mig till att vara en knegare. Men eftersom det bjöds på lussebulle och pepparkaka idag så får jag ändå säga att det var en helt okej måndag.

Har äntligen lyckats installera Voddler på datorn nu och det verkar fungera alldeles utmärkt. Dock så blev jag lite besviken över utbudet av filmer. Men som sagt, det är gratis så man ska väl inte klaga allt för mycket.

Dagdrömde på soffan alldeles nyss och fantiserade vad jag skulle göra om jag vann 50.000 kr i månaden i femtio år. Vet inte om jag kom fram till nåt vettigt förutom att jag inte skulle behöva jobba. Dagdrömma är bra, det ska man göra. Fast man kanske inte alltid ska drömma om pengar, då blir man bara besviken. Som att köpa en bil utan motor, ungefär. Då får man köra Flintstonestaktiken, vilket inte alls är lika roande som att ha en bil med motor. Kan jag tänka mig.
Fast att ha en bil med en motor som inte fungerar är inte heller speciellt roande.

Snart dags för ett besök hos farsgubben, så får han kolla om bilen behöver tas hand om. Inte min starka sida direkt.

Började kolla på 2012 i fredags men somnade efter ungefär en timme. Av det jag såg så var mina förväntningar alldeles för höga, men det hade jag nästan räknat med.
Schysst effekter, men det känns som att de har lagt ner för mycket tid på just effekterna. Jorden håller på att gå under, folk borde vara lite mer panikslagna och alldeles galna!

Funderar på att ge mig på att koka ärtsoppa idag, men då måste jag till affären och handla komplement. Kanske i morgon. Eller senare...

Nu ska det fortsättas att städa, lite smått i alla fall. Eller ätas, mm, det låter roligare.