tisdag 15 december 2009

Sick of spending Tuesdays, whising they where Fridays...
Tisdagar är den värsta dagen på veckan. Tre gånger värre än måndagar.
Veckan har precis börjat och det är långt kvar till helg och ledighet.
Mp3-spelaren dog innan arbetsdagen tog slut, vilket enbart kan beskrivas som panik.
Nu sitter den på laddning så att morgondagen förhoppningsvis går lite snabbare.
Vi kom försent till badmintonen också.
Det kommer snö varje år, borde inte folk ha lärt sig nu att det blir halt under vintern?
En gåva som låg innanför dörren när jag kom hem räddade den här dagen.
Oväntat men ack så trevligt och välkommet.
Känner inte för att laga mat idag.
Borde.
Pengar växer inte på träd.
Löv växer på träd, de kan man dock inte handla för.
Men de är bra om man ska bygga sig en hydda.
Måste gå till affären också.
Inte direkt sugen på att gå ut i det här vädret igen.
Lägga sig under filten i soffan och bara vara.
Även om dagen blev bättre när jag kom hem så måste jag klaga lite bara.
Mitt jobb är understimulerande.
De säger att man ska vara glad att man har ett jobb.
Men varför ska jag vara glad när jobbet försöker suga ur mig min positiva energi?
Årstiden och vädret kan möjligtvis spela in en smula.
Snart är det jul, bara drygt en vecka kvar.
Nackdelen med julen är att det oftast är stressigt.
Påfrestande med skilda föräldrar under högtider...
Men som tur är, så finns det fler fördelar som väger över.
Julmat, det är det jag ser mest fram emot.
Julmusten, även om man redan druckit sin beskärda del för året.
Att sitta efter maten, ta sig en whiskey och vila ögonen.
Kanske ta fram ett sällskapsspel och en whiskey till.
Leksaken som följde med veckans Kalle Anka & C:0 funkade inte.
Den som verkade så rolig.
Tur att jag är vuxen och inte bryr mig så mycket om det...
Snart är klockan åtta.
Snart sovdags.
Tiden går alldeles för fort när man vill att den ska gå långsammare.
Vill åka på semester.
Bara åka bort, göra nåt annat.
Bara för en dag.
Inte tänka på jobbet.
Inte komma hem och laga matlåda.
Inte komma hem och diska.
Återigen, årstiden...
Nu börjar magen bli hungrig.
Har pannkakor hemma.
Åt det igår och till lunch idag, känns inte okej att äta det igen. Lägger sig som en deg i magen.
Måste tvätta min kofta så den får bättre passform.
Måste tvätta.
En annan dag.
Nr 9 är för nuvarande favoriten...
Nu är det dags för min dagliga tur till ICA.
Vem vet vad man kommer hem med för spännande saker?
Idag känner jag för att unna mig.
Mm.