måndag 21 december 2009

Inte nog med att det är måndag.
Det är kallt också.
I "köket" så väntar även ett berg med disk.
Borde tvätta också, men det får bli i morgon.

Trots ovanstående har det varit en helt okej måndag. Arbetsdagen gick förvånansvärt snabbt även fast jag glömde ladda mp3-spelaren.
Skönt med sådana arbetsdagar.

I helgen har det bakats pepparkakor, för första gången sen jag var liten. Gick väl helt okej. Kanske var lite väl ivrig i början hehe.
Synd bara att de roligaste blev brända. Skyller på klockan som inte fungerade korrekt...

Är riktigt sugen på att hitta en bra, klassisk julfilm. Men kan inte komma på nån. Ensam Hemma såg jag bara för nån vecka sen. Ett päron till farsa firar jul funkar alltid. Den ska jag nog titta på nån dag för att se om julstämningen ökar något.

Man kommer nog aldrig att vänja sig med att såna saker händer med personer man känner.
Alla tankar går till hans släkt och vänner.

Hm, borde nog ta tag i disken nu.
Varför gjorde ja inte det tidigare?
Mina händer måste ha varit upptagna med nåt annat.
Eller så ville de bara inte diska.

Har fortfarande inte kollat klart på 2012, som jag började kolla på för drygt en och en halv vecka sen.

Är sjukt sugen på att se Avatar, den verkar riktigt bra. Julbio kanske? Undrar just om det är mycket folk som går på bio då?
Kan kolla på internet, finns säkert statistik för det också.

Typiskt, då har man fått höjd hyra. Kan inte minnas att man fått nå besked om sånt? Tycker jag att man borde få.
Då borde jag lika gärna bestämma mig för att göra en hyressänkning utan att meddela hyresvärden. Fast då skulle de nog bli arga. Och göra mig hemlös. Det skulle vara lika kul som att bowla utan käglor.

Disk!