onsdag 23 december 2009

Finns det något roligare än att börja dagen med att betala räkningar?
Ja. Kan komma på minst tre saker som är roligare!
Precis som man kunde ana, så damp det ner en oväntad räkning nyss, vilket innebar mer oväntade utgifter. Men de måste också betalas, dumt nog.
Nu har jag efter många om och men satt in pengar på ICA-kortet, som legat på bordet och samlat damm i evigheter. Gäller bara att komma ihåg det när man går och handlar.
Förhoppningsvis dimper det inte ner några mer ovälkomna otrevligheter i brevinkastet den här månaden. Eller några andra otrevligheter för den delen heller.

Har sagt, som så många gånger förut, att från och med nu så ska jag dra ner på att äta ute så mycket. Dels för att spara pengar och dels för att vara lite schysstare mot kroppen.
Det har gått helt okej ändå på sistone. Äntligen är jag nere på matchvikt igen. Tog mig bara 4 månader att gå ner de åtta extra kilon jag la på mig under semestern. Nu ska jag försöka att hålla mig kvar där...

Missade tvättiden idag bara för att jag tog sovmorgon. Men men, inte så att jag gråter blod för en missad tvättid.

Blir ingen uppesittarkväll på Virus i afton. Det får bli lugnt så att man vaknar upp utvilad i morgon. Det tär trots allt på krafterna att spendera drygt 24 timmar med familjen. Jo, det ska bli trevligt också. Gäller bara att förtränga att man är i Lindeseberg. Det brukar funka bäst med några glas whiskey och att inte kolla ut genom fönstret...

Skönt, snart är det januari. Då ska jag äntligen säga upp mina TV-kanaler. Ojvoj vad mycket pengar man lägger ut på nåt som man inte utnyttjar. De pengarna kan lika gärna läggas i spargrisen så att man äntligen har råd att åka bort nångång.
Idag blir det nog att köpa sig en trisslott och vinna 50.000 kr i månaden i 25 år. Skulle inte direkt bli ledsen om det inträffade.

Har en ganska fascinerande utsikt från där jag sitter i soffan. Det enda man ser är snöklädda trädkronor och isande blå/grå himmel. Om jag inte visste bättre så skulle jag kunna tro att jag satt i en stuga på en kulle i skogen.

Jag borde ha önskat mig en mopp i julklapp. Eller så borde jag ha köpt en ny för längesen.
Finns roligare saker att önska sig i julklapp. Får se om tomtegubben kan leverera.

Kanske borde göra mig i ordning nu. Ska upp på stan och luncha om 20 minuter. Ja, se där. Så bra gick det med mitt handla-och-laga-mat-hemma-för-att-spara-pengar tänkande...
Men en gång i veckan får man unna sig.
När det gäller att äta ute.

Funderar även om jag ska dra ner på alkoholkonsumtionen nästa år?
Nej, inte sluta festa. Men att inte göra av med så mycket pengar på krogen.
Man är ju oftast lagom full när man kommer dit, ändå står man där i baren och keep em coming...
Ganska onödigt. Men samtidigt svårt att vara lika rationell när man är full.
Man får helt enkelt lämna kortet hemma och bara ta med sig en viss summa i kontanter. När de är slut så får man antingen nöja sig, försöka snika pengar av andra eller promenera hem och ta en whiskey i soffan.

Jag börjar gilla söndagar mer och mer.
Hoppas gärna att de fortsätter att vara lika givande.
För annars är söndagar en pina. Liksom måndagar och tisdagar.
You can't deny it?

Nej, nu är det verkligen dags att göra sig i ordning.