tisdag 29 december 2009

Idag på jobbet så tänkte jag på att det var längesen jag såg Ghostbusters och ville se den igen. När jag kom hem så gick den på TV. Nu lyckades jag bara se de sista fem minuterna, men ändå.

Ibland så kan saker låta jättebra i huvudet, för att sedan när man öppnar munnen låta mindre bra. Vet inte riktigt varför det blir så, men på sistone känns det som att det alltid blir så.
Allt man säger blir liksom fel. Även om man menar väl.
Kanske är lika bra att inte öppna munnen.
Känns som att bara blir värre då.

Nu är det bara en halv arbetsdag kvar, sedan är man ledig i sju dagar. Ska bli underbart.
På torsdag är det nyårsafton. Tjoho! Eller inte.
För ett tag sen så spelade min hjärna upp en rad trevliga scenarier, men de kommer nog inte inträffa.
Funderar helt seriöst att vara hemma på nyår. Kolla på film och äta en massa gott och lägga sig halv tolv.
Har i alla fall inget planerat.

Idag så missade jag badmintonen för första gången. Känns lite surt, då jag var råpepp. Men de andra två kunde inte.
Letade genom telefonlistan för ersättare.
Ja, eftersom jag missade badmintonen så är det inte så svårt att lista ut hur bra det gick att hitta en ersättare...

Förra veckan delades det ut julklappar på jobbet. Men eftersom jag var ledig tisdag och onsdag så fick jag ingen. Lugnt för mig. Men så fick jag höra att klappen var en massa choklad. Så helt utan skam i kroppen gick ja fram till chefen idag och sa att jag också vill ha julklapp.
När det kommer till choklad så finns det inga gränser.
Stoltheten är sedan länge bortblåst.

Mina pengar som jag satte in på ICA-kortet i onsdags kom in på kontot idag. Här går det undan!

Avatar!
Den är jag som sagt sugen på att se. Men att bli med som femte hjulet på parbio? Njae, inte nu.

I'm trying real hard - it's hard not to care.
'Cause all I ever really want to do.
Is sit around doing nothing with you, because
Nothing's only fun when you're there.

Bourbon & ice blir det nu.
Drinken alltså.