tisdag 22 december 2009

Nu är det snart julafton. Drygt ett dygn kvar bara.
I morgon är man ledig. Då ska jag fortsätta med julstädningen och kanske tvätta det sista.
Men först och främst ska jag ta sovmorgon.
Hur lång den blir beror på när jag somnar ikväll. Vilket kan bli tidigt. Är trött.

Ligger och slökollar på Pluto Nash med Eddie Murphy på sexan. Eller, har haft den på i bakgrunden medan jag har vilat ögonen...
Inte direkt hans bästa film, så det gör inte så mycket om man missar den.

I morgon måste man till bolaget och bunkra upp med berusningsdricka inför juldagen.
Skönt att man är ledig, så slipper man trängas med alla andra efter jobbet.
Uppesittarkväll på Virus också.
Får se om jag går dit, vore trevligt, men inte bra att hänga på krogen kvällen före julafton.
Dels för att man ska upp relativt tidigt och försöka ta sig genom jultrafiken levande, och dels att jag är inte direkt sugen på att fira jul bakfull.
Men man behöver ju inte dricka så mycket...
Får se hur det blir.

Skönt att det inte blir några julklappar i år.
Eller, mest skönt att slippa stressen med att köpa julklappar.
Har bara köpt en. Det var ett spontanköp och inget stress inblandat.
En julklapp är lagom.

Är sugen på julmat nu!
En knäckebrödsmacka med julskinka på. Det skulle inte sitta helt fel nu.