tisdag 19 januari 2010

Hemma från jobbet idag. Har lyckats sträckt mig i ryggen.
Dock inte första gången jag lyckas med det.
Stretcha?
Kanske vore nåt.
Känns jävligt bittert att vara hemma utan att knappt kunna röra sig.
Har kämpat för att flytta mig från säng till soffa.
Nu lär jag bli liggandes här...

Har precis kollat klart på Scream.
Började kolla på den igår, alldeles för sent som vanligt.
Varför får jag alltid för mig att börja kolla på film när det är sovdags?
Scream är en ganska smart skräckfilm, det gillar jag.


Såg även Gerorge Clooneys nya film Up in the air häromdagen.
Det var en riktigt bra film och skulle inte bli förvånad om han blir oscarnominerad för sin roll i den filmen.

Kollade på en av mina absoluta favoritfilmer i söndags, Tillbaka till framtiden.
Nåja, jag somnade en stund, men man har ju sett den förut.
Men sova är också trevligt.
Mysigt.
Har man kollat på ettan, så måste man faktiskt ta o kolla på tvåan och trean också...

I lördags dammade jag av Gilbert Grape och blev förvånad över hur lite jag mindes från den filmen. Speciellt vissa scener.
Di Caprio visade redan där att han var en duktig skådis.

Eftersom min rörelseförmåga är minimal idag så blir det att kolla på mer film.
Ska nog kolla klart på Sherlock Holmes eller så blir det Länge leve Bernie, den har jag inte sett sen jag var en pubertal tonåring.

Näst mest av allt, så vill jag att det ska vara den 25e nu, så att man får lön och kan handla god mat igen.

Filmdags.