torsdag 14 januari 2010

Har kollat på The time traveler's wife, med Eric Bana och Rachel McAdams.
Den handlar om Henry (Bana) som har en slags genetisk sjukdom som gör att han kan resa i tiden. Nackdelen är att han inte kan bestämma själv när det händer. På grund av detta så blir hans äktenskap med Clare (McAdams) ganska påfrestande.
Hans tidsresande ger honom inblickar i såväl dåtid som framtid.

En originell historia som gör att denna dramafilm sticker ut ur mängden.
Inte så sliskig som många andra filmer i denna genre.
Klart sevärd.

Häromkvällen såg jag på Inside Actors Studio på Star-kanalen, det var Robert Downey Jr. som var gäst och jag kunde inte slita mig från programmet.
Har alltid gillat honom som skådis, men efter det här programmet så steg han i graderna.
Han är en av få stjärnor som törs bjuda på sig själv i media.
Han pratade om sina gamla fängelsedomar, drogmissbruk och andra diverse plumpar i hans liv.
Vältalig och formulerade sig som en akademiker.
Mer skådisar som honom till folket.

En dag kvar att jobba denna vecka.
Det tackar jag högre makter för, trots att min tro är obefintlig.